آخرین اخبار
کد مطلب: 80293
استاندار چهارمحال و بختياري:
محقق ساختن وعده‌هاي دولت از وظايف اصلي مسئولان استان است
تاریخ انتشار : 1393/05/24 18:59:03
نمایش : 2074
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مردم ولايت‌مدار استان با استقبال پرشکوه از رياست جمهوري حمايت خود را از دولتمردان نشان دادند و اکنون محقق ساختن وعده‌هاي دولت از وظايف اصلي مسئولان استان است.
به گزارش سلام لردگان- قاسم سليماني 23 مردادماه در نشست شوراي برنامه ريزي استان با تقدير از همراهي و تعامل بسيار مطلوب مديران دستگاه‌هاي اجرايي در استقبال از رياست جمهوري، ره آورد و دستاوردهاي اين سفر براي استان را بسيار ارزشمند و اساسي دانست.
وي موفقيت آميزبودن سفر دکتر روحاني و هيئت دولت به استان را مرهون لطف و عنايت‌هاي الهي به استان محروم چهارمحال و بختياري، وحدت و يکپارچگي ميان مسئولان و مديران استان و برنامه‌ريزي و اولويت بندي دقيق مشکلات و کاستي‌ها بيان کرد.
وحدت لازمه پيشرفت استان است
سليماني با بيان اينگه اگر وحدت و يکپارچگي ميان مسئولان وجود نداشت به طور قطع اين سفر حاشيه ساز و بحران ساز مي‌شد، وجود وحدت و يکپارچگي مسئولان را گوهري گرانبها براي توسعه و پيشرفت و بهره‌مندي مطلوب از اين فرصت بسيار ارزشمند دانست.
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر لزوم عملياتي ساختن نتايج و دستاوردهاي سفر رياست جمهوري به استان، از تشکيل گارگروه پيگيري مصوبات انجام شده در طول اين سفر خبر داد.
به گفته وي، اين کارگروه موظف است متن تمام سخنراني‌هاي رياست جمهوري جلسات و بازديدهاي اعضائ هيئت دولت و وزار به شهرستان‌ها را پياده سازي و پيگير عملياتي کردن آنها باشد.
سليماني گفت: پيگيري جدي و عملياتي کردن مصوبات سفر رياست جمهوري و هيئت دولت يکي از مهم‌ترين وظايف و مسئوليت هاي مسئولان استان در قبال اين سفر بسيار مهم محسوب مي‎شود.
وي با بيان اينکه مردم غيور و ولايت مدار استان با حضور پرشور و غيرتمندانه در مراسم استقبال از رياست جمهوري حمايت و پشتيباني از دولتمردان خود را در همه عرصه‎ها نشان دادند، تلاش و پيگيري مستمر براي محقق ساختن وعده‌ها و قول‌هاي دولت در اين سفر را از رسالت‌ها و وظايف  اصلي مسئولان استان عنوان کرد.
سليماني زمين ماندن و عملياتي نشدن مصوبات سفر رياست جمهوري را ظلم به مردم و استان دانست و گفت: مردم رسالت و وظيفه خودشان که استقبال و حمايت از رياست جمهوري بود را با شور و اشتياق وصف ناپذير به نمايش گذاشتند اکنون نيز مسئولان بايد پاسخ اين حضور و حمايت را با اجرايي کردن مصوبات بدهند.
بيش از 10 سرمايه گذار جذب شده است
وي جذب سرمايه گذاران غير دولتي به استان را از مهم‎ترين اولويت‌ها و برنامه‌هاي سفر دانست و افزود: مهم‌ترين بحث سفر حضور بخش غير دولتي براي سرمايه‌گذاري در اين استان بود که اين مهم با جذب بيش از 10 سرمايه گذار تا حدودي محقق شده است.
به گفته استاندار چهارمحال و بختياري، در اين سفر مصوب شد که مبلغ 4 هزار و 800 ميليارد ريال منابع مالي به بانک‌هاي اين استان براي فعال کردن بخش صنعت و کشاورزي تزريق شود.
سليماني به پروژه عظيم راه‌آهن استان چهارمحال و بختياري اشاره و خاطرنشان کرد:با اجراي اين طرح طي پنج سال آينده، 490 کيلومتر مسير استان‌هاي فلات مرکزي به آب‌هاي خليج‌فارس نزديک مي‌‌شود.
صرفه‌جويي 90 هزار ميليارد ريالي در مصرف سوخت با اجرايي شدن پروژه راه آهن استان
وي به تشريح مزايا و آثار مثبت اين طرح در سطح ملي پراخت و گفت: از جمله مزاياي اين طرح مي‌توان به صرفه‌جويي در مصرف سوخت تا افق 1410 نزديک به 90 هزار ميليارد ريال، صرفه‌جويي در سالم‌سازي هوا، پيشگيري‌ از تلفات و درآمد رسمي حاصل از حمل و نقل بار و مسافر اشاره کرد.
سليماني با تاکيد بر اينکه با احداث خط راه آهن يک بن بست شکني عظيم در استان رقم خواهد خورد گفت: اين پروژه نه تنها مشکلات استان بلکه بسياري از هزينه‌ها، خطرات و آسيب‌ها در سطح ملي را کاهش داده و در توسعه و پيشرفت ملي نقش اساسي ايفا خواهد کرد.

خبرگزاري ايسنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس